VŠESTRANNÁ KONFIGURACE PRO KAŽDOU MISI
Řada vozidel nový Trakker zahrnuje:
- 2 verze (podvozek kabiny a tahač) s celkovou hmotností vozu až do 40 tun (podvozek kabiny) a 56 tun (v kombinaci tahač + návěs)
- 2 motory (8 a 13 litrový) se 4 výkony až do 500 HP
- 5 převodů (16 stupňová manuální převodovka a automatická 12 a 16 stupňová převodovka EuroTronic)
- 2 kabiny: krátká (Hi-Land) pro každodenní použití a dlouhá (Hi-Track) pro použití zahrnující noční zastávky
- 2 výšky střechy (nízkou a vysokou)
- 2,3 nebo 4 nápravy s částečným pohonem nebo s pohonem všech kol (4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x4 a 8x8)

Tyto prvky mohou být kombinovány s širokou řadou rámů, pérování a převodovým poměrem náprav. Hojnost variant znamená, že vždy najdete ten správný vůz pro vaše účely. Nový Trakker je k dispozici ve více než 1 700 výrobních verzích. Díky takto široké řadě je nový Trakker vždy tím správným vozem pro každé použití:
- transport agregátů (sklápěcí konstrukce)
- transport betonu (míchačka betonové směsi)
- údržba silnic
- speciální transport
- vozy záchranné služby (požární a záchranné služby, civilní ochrana) a pro obranné účely
Transport agregátů
Sklápěcí konstrukce
TRAKKER může být vybaven jakýmkoliv typem sklápěcí konstrukce pro transport těžebních nebo důlních agregátů. Silné stránky nového Trakkeru v této oblasti jsou následující.
- rám z vysoce pevného plechu na kluzu, vysoce ohybově pevného a vysoce pevného plechu v kroucení
- mechanické nebo pneumatické pérování nevyžadující údržbu ani mazání
- široká řada odběrů výkonu s 1 nebo 2 hřídeli s namontovaným držadlem čerpadla schopné odpovídat všem požadavkům týkajících se různých typů sklápěcí konstrukce
- zkrácený zadní převis pro minimalizaci úprav karosářů a doby převodu
- montáž konzol omega již umístěných na rámu pro montáž sklápěcích pomocných rámů
- sklápěcí ochrana proti podjetí zezadu
- úprava kabiny na přání zákazníka s kontrolním schodkem a střešním madlem pro kontrolu nákladu a plachty
- výstražná světla pro manévrování vozidla
- zvuková signalizace při couvání
- ochrana spodního topného tělesa proti případným úderům
Pro transport agregátů Iveco doporučuje 3 nebo 4 nápravové verze.
- s motorem 360 HP Cursor 8 pro optimalizaci stanoveného zatížení
- s motorem Cursor 13 (až do 500 HP) pro těžké pracovní podmínky (k dispozici s částečným pohonem nebo s pohonem na všechny kola)
Transport betonu
Speciální úpravy pro stavební průmysl
Nový TRAKKER je ideálním vozem pro speciální úpravy nutné pro stavební průmysl: míchačka betonové směsi, čerpadla betonové směsi, čerpací nákladní auta, dopravování betonu, přenosná čerpadla, rozprašovače betonu a speciální výložníky.
Silné stránky vozů TRAKKER v této oblasti jsou následující:
- odběry síly motorové nebo Multipower pro výkon točivého momentu 600 až 900 Nm v závislosti na objemu bubnu míchačky betonu a typu použité betonové směsi (předmísená nebo umíchaná na voze)
- možnost provozu až 3 odběrů síly zároveň pro komplexní systémy jako míchací čerpadla nebo čerpadla betonové směsi
- zkrácený zadní převis pro minimalizaci úprav ze strany karosáře a doby převodu
- úprava upevňovacích desek připravených na rámu
- svislý tlumič
- dvojité výložníky ke stabilizaci svislých nákladů;
- souprava k redukci hmotnosti (vzduchová nádrž a kola z lehké slitiny)
- software upraven na přání zákazníka a režim nízkých otáček pro vyložení betonové směsi
- výstražná světla pro manévrování vozu
- datová sběrnice CAN otevřeného rozhraní pro úpravu vozu/úpravu rozhraní na přání zákazníka
Pro přepravu betonové směsi jsou doporučeny následující verze:
- AD380T se stanovením výkonu 360, 410, 450 nebo 500 HP (3 nápravy) pro náklad o objemu až do 10m3
- AD410T se stanovením výkonu 410, 450 nebo 500 HP (4 nápravy) pro náklad o objemu až do 12m3
Odklízení sněhu
Údržba silnic vyžaduje schopnost provozu v nepřístupných oblastech v příkrém stoupání a na nepevném povrchu – a Trakker má právě k tomuto nezbytný výkon a pružnost.
Silné stránky nového vozu Trakker v této oblasti jsou následující:
- stálý pohon všech kol
- hnací náprava pro zatížení až do 9 tun, takže můžete pracovat s širokou řadou sněhových pluhů
- zadní pneumatické pérování pro stálou rovnováhu nutnou při práci s rozprašovači soli namontovanými vzadu
- odběry síly motorové nebo Multipower pro výkon točivého momentu 600 až 900 Nm
- tandemová čerpadla k pokrytí obsáhlé řady požadavků ohledně pohybu hydraulické konstrukce
- datová sběrnice CAN otevřeného rozhraní pro úpravu vozu/úpravu rozhraní na přání zákazníka
Speciální transport
Silniční a terénní
V konfiguraci tahače má nový TRAKKER všechny nutné vlastnosti jako robustnost a proměnitelnost nutné pro použití ve speciální dopravě jak na silnici, tak v terénu.
PTO – odběry síly (Power take-offs)
Odběry síly
Všechny modely nového Trakkeru jsou předem připraveny k namontování odběrů síly s různými převodními poměry a výkonnostními specifikacemi (točivý moment od 300 do 1 000 Nm) – které mohou být instalovány v různých místech vozidla v závislosti na typu převodu.
Přípravy zahrnují:
- vývody elektrické instalace v kabině a rámu
- ovládání na palubní desce pro zapojení PTO
- elektronická ovládací jednotka
- rozšiřující modul pro programování až třech PTO
Typy PTO podle použití:
- Motor PTO: použitelný v trvalém režimu, tyto odběry nabízí vysoký točivý moment jak pro vozy specializované stojící, tak pro ty v pohybu
- Převodovka PTO: ideální zvláště pro použití pro specializované stojící vozy vyžadující střední/nízký točivý moment
- Rozdělovací převodovka PTO: ideální zvláště pro specializované stojící vozy vyžadující vysoký točivý moment