EXTRÉMNÍ PODMÍNKY? NOVÝ TRAKKER HRANICE NEZNÁ

Jednou ze silných klíčových stránek všech vozů IVECO vždy byla spolehlivost a robustnost jejich rámů. Tyto silné stránky jsou na novém Trakkeru ještě zjevnější. Ten se skládá z dvojího zúžení, nosníků v profilu U ze speciální oceli. Rámy jsou k dispozici ve 2 tloušťkách (7,7 mm pro použití kdy je pohotovostní váha prioritou a 10 mm pro náročnější mise). Nový Trakker nabízí různé typy odpružení včetně mechanického odpružení s parabolickými nebo půleliptickými péry. Pro zvýšení komfortu a zajištění optimální stability jsou tady modely s pneumatickým pérováním se 4 měchy a elektronicky ovládaným pneumatickým pérováním ECAS.
Nový Trakker

Silnou konstrukci doplňují nejmodernější převodovky

Řaďte manuálně rychle a snadno

Manuální převodovky na novém Trakkeru jsou 16stupňové jednotky ZF.  Jsou ušité na míru pro specifické určení vozidla a nabízejí vysokou úroveň spolehlivosti, nízké náklady na údržbu a zvýšenou účinnost a produktivitu. Jsou také nesmírně snadné k použití a to díky dvojitému uspořádání ve tvaru H. 16 stupňová mechanická převodovka je vybavena systémem servořízení pro zvýšení jízdního komfortu a rychlé změny převodu. Pneumatický systém servořízení snižuje námahu řidiči při změně převodu o 50 % a pohyb řadící páky byl snížen o 40 %.

Automatická převodovka EUROTRONIC přináší komfort a opravdovou spolehlivost

Stejně jako tradiční manuální převodovky nabízí nový Trakker všechny technologické vymoženosti automatické převodovky EuroTronic s řadící pákou namontovanou na volantu. Tohle řešení nabízí spoustu výhod včetně snížení hmotnosti o 60 kg v porovnání s manuální převodovkou, dále kompaktní rozměry a nižší počet pneumatických a elektrických přípojek. 
  • Nepřítomnost synchronizátorů má za následek rychlejší a bezpečnější změnu převodů; systém předchází nesprávnému výběru převodu. Převodovka EuroTronic může být použita v plně automatickém nebo poloautomatickém režimu. Automatické řazení se vypočítává na základě nákladu, jízdních podmínek a stylu jízdy a to tak, aby byla optimalizována akcelerace, spotřeba paliva a zajištěn komfort.
  • Pro použití v náročných podmínkách jako je například jízda v terénu, můžete zvolit režim off-road (terénní) a to stisknutím tlačítka na palubní desce. Takto zvýšíte točivý moment a odtaživou sílu.
Trakker Euro VI

Zastaví na místě díky kombinované brzdě CEB a pérování ECAS

Motorová brzda CEB kombinuje 2 účinky

Regulace plnícího tlaku: vyšší točivý moment, nižší spotřeba a vyšší spolehlivost
CEB – kombinovaná motorová brzda je kvalitnější motorová brzda, která kombinuje 2 účinky: dekompresi a brzdový moment. Prostřednictvím klapkového ventilu na výfukovém potrubí vytváří dostatečný protitlak výfukového plynu za účelem snížení otáček motoru a zvýšení brzdné síly.

Design turbodmychadla regulace plnícího tlaku umožňuje vysoké zesílení v nízkých otáčkách motoru a tak optimalizuje točivý moment a spotřebu paliva. Jakmile je dosažena nejvyšší úroveň turbodmychadla tlaku (v závislosti na vysokých otáčkách motoru), motor a turbodmychadlo musí být mechanicky chráněny. 

Tento úkol je zajištěn systémem regulace plnícího tlaku, který omezuje tlak turbodmychadla a udržuje ho konstantní umožněním postupného vypouštění plynů přímo do výfukového potrubí za určitých podmínek.

Turbodmychadlo s variabilní geometrií: vyšší výkon, žádné opoždění turbodmychadla 
Systém turbodmychadla významně přispívá k výkonnosti motorů a nabízí silné zrychlení, plynulý přenos energie a vysoký výkon. Dále také zvyšuje jízdní komfort a to eliminací zpoždění turbodmychadla, protože  motor vždy okamžitě reaguje na informace z akcelerátoru. Turbodmychadlo s variabilní geometrií prostřednictvím elektronického ovládacího systému přizpůsobí geometrii otáčkám motoru: díky systému koaxiálního otáčení se turbodmychadlo přizpůsobuje přiváděnému  množství výfukových plynů, a tak optimalizuje ovládání tlaku turbodmychadla. 

Elektronické pneumatické pérování ECAS jistí geometrii

ECAS je anglická zkratka pro elektronicky ovládané pneumatické pérování. Jedná se o systém, který zajišťuje nejvyšší řídící komfort a konstantní geometrii podvozku bez ohledu na rychlost, zatížení a typ vozovky. Dále působí na brzdný tlak, který je dodáván v závislosti na zatížení náprav.